Sempio


NIEUW BIJ KOLIBRI: DE KOREAANSE GIGANT SEMPIO

Is het niet mooi om te zien dat bedrijven die al heel lang bestaan goed de vinger aan de pols van de tijd weten te houden? Dat ze vooruit blijven kijken, innoveren en af en toe, gebaseerd op ervaring, totaal nieuwe hedendaagse producten presenteren. Het Zuid-Koreaanse Sempio is zo’n bedrijf. We stellen ze graag even voor, omdat we ze onlangs als nieuwe klant hebben mogen verwelkomen.

Park Kyu-hoe zag in Korea al in de jaren ’40 dat mensen steeds minder tijd hadden om zelf de uitgebreide voorbereidingen te doen voor hun maaltijden. Hij besloot sojasaus te gaan maken, zodat ze dat zelf niet meer hoefden te doen, en dus bouwde hij in 1946 de eerste commerciële Koreaanse soja-brouwerij.

Marktleider

We weten dit nog omdat Sempio, het oudste handelsmerk in Korea, inmiddels marktleider is en aan 76 landen in de wereld (waaronder China en de Verenigde Staten) sojasaus en andere gerelateerde producten verkoopt. Dat gebeurt overigens nog altijd zonder het motto van oprichter Park Kyu-hoe uit het oog te verliezen: “Ik zal nooit producten maken en verkopen die ik mijn gezin niet laat eten.”

Sempio beperkt zich allang niet meer alleen tot sojasaus. Rijstazijn, noedels, thee, currypasta’s, gedroogd zeewier, kimchi, sauzen en kant-en-klare gerechten, het staat allemaal op het menu. En niet te vergeten: Yondu, want daar willen we het nog even over hebben.

Yondu

Yondu is namelijk een mooi voorbeeld van een nieuw biologisch product. Het is een plantaardige umami-kruidensaus gemaakt van gefermenteerde bonen en umami-rijke groenten. Umami is naast zoet, zuur, zout en bitter een van de vijf basissmaken, en toegevoegd aan gerechten versterkt het de smaak van zout en zoet. Oprichter Park Kyu-hoe, die zelf al in 1959 Koreaanse producten exporteerde en de basis vormde voor het bedrijf dat nu in Zuid-Korea de eerste keus van consumenten voor sojasauzen is, zal trots zijn geweest bij de gedachte dat zijn opvolgers niet stil hebben gezeten.

Sempio

Sempio Yondu, Participation in the International Natural Products Expo in the U.S

Sempio Foods CEO Park Jin-sun zei eind 2021 tegen de krant Korea JoongAng Daily: “Er is steeds meer aanbod en dat is steeds gevarieerder. Consumenten kiezen uit dezelfde soort producten de goedkopere artikelen. Dus tenzij een bedrijf de goedkoopste prijs kan bieden, moet het iets op de markt brengen dat niet bestaat om door de klanten te worden gekozen.”

Yondu is daar het gevolg van. Het is een innovatief product en helemaal van deze tijd. Het is 100% natuurlijk, biologisch, vegan, glutenvrij en non-GMO (er is geen genetisch materiaal aangepast). Een paar druppels ervan in de soep of een roerbakgerecht geeft de smaak meteen een opkikker. Bij Sempio zeggen ze het zo: gebruik het als zout tijdens het koken.

Skal

Sempio is nu dus ook een klant van Kolibri Logistiek. En dat is een goede keuze van de Zuid-Koreanen (al zeggen we het zelf), want wij hebben een Skal certificering. Dat betekent dat van biologische producten wordt bijgehouden wanneer ze binnenkomen, hoe ze verpakt zijn of worden verpakt, en hoe ze worden opgeslagen. Dat zijn strenge eisen, maar Kolibri voldoet daaraan. Begrijpelijk dus dat Sempio voor die betrouwbaarheid, veiligheid en deskundigheid kiest.

 

Misschien ook interessant:


Een reactie op “Betaalmethode bepaalt succes webshop

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *