E-commerce, een wereld van kennis


E-commerce, 1 term, diverse specialisaties

Op donderdag 4 juli was Kolibri Logistiek uitgenodigd om bij Syntens een Powerconsult bij te wonen. 3 kennisleveranciers binnen het vakgebied E-commerce vertelden over hun specialiteit.  Specifiek werd de website www.kolibrilogistiek.nl kort en bondig doorgelicht maar daarnaast werden ook andere tips gegeven.

Tekstschrijven

Dat de tekst oftewel content op je website van groot belang is, mag bij iedereen bekend zijn. Al was het maar dat de content goed opgepakt moet worden door de zoekmachines. Of moet ik hier schrijven; Google ? Want die zoekmachine gebruikt toch iedereen in Nederland?

Als 1e kwamen we in gesprek met Tekstschrijvers.nl. Rob Vullings en Arjan Degelink beten de spits af. Zij hebben kantoren in Rotterdam, Nijmegen en Amsterdam.  Specifiek binnen E-commerce  richten zij zich op vijf elementen ;

  1. Vindbaarheid
  2. Structuur
  3. Vormgeving
  4. Inhoud
  5. Tekst

Op alle 5 de punten werd onze website beoordeeld. Daar kwamen goede, en minder goede punten uit. En met name dat laatste gaan we uitwerken!

Zoekmachine marketing, Web analytics en Conversie Optimalisatie

Als 2e kwamen we in gesprek met Expand Online. Willem Blom en Steven Koopmans hebben zich binnen E-commerce gespecialiseerd in Online Marketing.

Expand Online had een mooie hand-out samengesteld met daarin :

  • Eerste impressie website
  • Algemene vindbaarheid
  • SEA vindbaarheid en potentieel
  • SEO vindbaarheid en potentieel
  • Tips

Zij hadden ook een vergelijking opgezet van het externe SEO  (Search Engine Optimalisation) profiel van Kolibri Logistiek met enkele concurrenten, waaronder Docdata. Helaas moesten we het (nog) tegen die laatste afleggen…

Website

Uiteindelijk draait alle E-commerce om je website.  Internetbureau RedKiwi is gespecialiseerd in websites bouwen.

De analyse die Victor Straatman van Redkiwi gaf  bevatte punten m.b.t.

  • Design
  • Call to actions
  • Zoekmachine vriendelijkheid
  • Techniek

Al deze punten waren uitgewerkt en uiteindelijk voorzien van advies en een aantal Quick wins.

One-stop-shop

Voorafgaand aan deze Powerconsult speelde ik al met het idee om een compleet concept aan te bieden aan potentiele klanten. Kolibri Logistiek pretendeert een One-stop-shop te zijn. Wat is er dan mooier als je je klant ook kunt bedienen op het vlak van zijn E-commerce uitingen. Met deze partners, die stuk voor stuk Top of the Bill zijn, moet dat lukken!
Vanaf nu gaan we onze klanten aanbieden dat we ook teksten voor ze kunnen laten schrijven, hun website kunnen laten bouwen én hun online marketing kunnen laten uitvoeren.

 

E-commerce Powerconsult bij Syntens

E-commerce Powerconsult bij Syntens

 Van links naar rechts: Willem Blom (Expand Online) René Gouw (Kolibri Logistiek) Bas Bongers (Syntens) Arjan Degelink (Tekstschrijverss.nl) Ton Verspui (Mondial Movers)

 onder: Victor Straatman ( Redkiwi) Steven Koopmans ( Expand Online)

 

 

Misschien ook interessant:


Een reactie op “Betaalmethode bepaalt succes webshop

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.