Logistiek uitbesteden: wat zijn de voordelen voor webshop-eigenaars?


Wanneer u net een webshop begonnen bent, vindt u het misschien nog heerlijk om zelf alle taken uit te voeren. Van het maken van uw product tot het inpakken en verzenden: het is vaak nog wel te overzien. Maar wat nu als u het drukker begint te krijgen, en die logistieke zaken voor u nu een blok aan het been worden?

Om ervoor te zorgen dat u zich kunt blijven concentreren op de werkzaamheden die écht bij u passen, kunt u de logistiek uitbesteden. Het is mogelijk om alleen bepaalde taken uit te besteden, maar tegenwoordig is er ook complete ontzorging in de vorm van webshop fulfillment. De gehele afhandeling van de orders wordt dan door een externe partij (zoals Kolibri Logistiek) uitgevoerd. Handig, want beide partijen kunnen zich nu bezighouden met waar ze echt goed in zijn. Dat scheelt niet alleen tijd en geld, maar ook veel frustratie.

Wat kunt u uitbesteden?

Het kan ontzettend duur zijn om een pand te moeten huren of kopen, zodat u uw goederen kunt opslaan. Bovendien zijn veel ondernemers genoodzaakt een veel grotere ruimte te moeten huren dan ze eigenlijk nodig hebben. Wilt u niet betalen voor de vierkante meters die u niet gebruikt? Kies dan voor het uitbesteden van de opslag. Zo zijn er nog veel meer ‘losse’ diensten die u door een ander bedrijf kunt laten uitvoeren. Denk aan het etiketteren en labelen van uw producten voordat ze worden verzonden, het verzenden zelf, of misschien het assembleren van halfproducten.

U kunt dus eigenlijk alle onderdelen van webwinkel logistiek uitbesteden, zodat u zelf tijd (en geld) overhoudt voor andere belangrijke werkzaamheden en investeringen. Wilt u het liefst álle logistieke klussen door een professional laten afhandelen? Kies dan voor webshop fulfillment. Daarbij worden alle taken als één pakket van u overgenomen. Denk hierbij aan:

U hoeft zich dan letterlijk alleen nog bezig te houden met uw product zelf, met het verkopen ervan en het binnenhalen van orders. Zodra die orders eenmaal geplaatst zijn, gaat alles in principe vanzelf.

Logistiek uitbesteden

U kunt verschillende soorten producten tegenkomen bij Kolibri Logistiek.

Hoeveel bespaart u met webwinkel logistiek uitbesteden?

Hoeveel kosten u daadwerkelijk bespaart, hangt natuurlijk ook af van de kosten die u momenteel maakt. Wilt u berekenen wat u nu kwijt bent per zending? Pak dan de volgende kostenposten, en deel deze door het aantal zendingen dat u verstuurt.

  • Huur of hypotheek van uw pand  
  • Werving en selectie van personeel
  • Het personeel zelf (incl. bijdragen, lasten, vakantie- en ziektedagen, secundaire voorwaarden etc.)
  • De tijd die u zelf investeert in logistieke werkzaamheden
  • Aanschaf van inventaris, machines etc.
  • Administratiekosten voor de software

Wanneer u een goed beeld heeft van de huidige kosten, is het doen van een bespaarcheck heel eenvoudig. Vul op onze website het formulier in, en u krijgt binnen twee dagen een offerte op maat. Zo weet u precies wat het kost als u kiest voor webwinkel logistiek uitbesteden.  

Alleen voor bedrijven met grote hoeveelheid orders?

Logistiek uitbesteden klinkt misschien als iets wat alleen weggelegd is voor de heel grote, snel groeiende webshops, die dagelijks grote hoeveelheden orders verwerken. Maar niets is minder waar! Bij Kolibri Logistiek kunt u bijvoorbeeld al terecht wanneer u ‘slechts’ één keer per week een pakketje verstuurt.

Nog één keer de voordelen op een rij…

Ja, het uit handen geven van werk kan heel spannend zijn. De stap naar logistiek uitbesteden gaat vaak ook niet over één nacht ijs. Maar als we de voordelen nog eens op een rijtje zetten, zult u zien dat u er uiteindelijk veel voor terugkrijgt.

  • Houd tijd over voor andere belangrijke werkzaamheden, het verkopen van uw product, de klantenservice of simpelweg voor uw gezin;
  • Bespaar op de kosten die u zelf zou maken voor de logistieke taken;
  • Geen ritten meer naar het postkantoor;
  • Profiteer van afspraken die fulfillmentpartijen hebben met bijvoorbeeld verzendbedrijven (zo kunnen wellicht de verzendkosten omlaag, of betaalt u uiteindelijk minder per verpakking);
  • Zelfs als u op vakantie bent, worden de bestellingen gewoon (op tijd) bezorgd;
  • Er is geen duur pand meer nodig voor de opslag, uw voorraad ligt veilig en verzekerd bij Kolibri Logistiek;
  • Extra personeel dat voor de fulfillment kan worden ingezet in drukke periodes.

Wilt u graag eens met ons in gesprek gaan over de mogelijkheden? Neem dan gerust contact op, via 0180-590072 of [email protected].

Misschien ook interessant:


2 reacties op“Bezoek aan onoff spices! in Thailand

  1. Pa en Ma Hoogland op

    Hoi luitjes, hartstikke leuk verslag +foto,s
    hoop voor jullie, dat dit geheel ook zijn vruchten mag
    afwerpen. veel succes groeten Pa en Ma

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *