Webshop fulfillment: wat is het, en wat levert uitbesteden u op?


Webshop fulfillment is simpelweg het afhandelen van orders uit webshops. U kunt dit zien als het volledige logistieke proces, dat van start gaat zodra iemand een bestelling plaatst in een webshop. We hebben het dan onder andere over opslag, het beheer van de voorraad, het assembleren van producten voordat deze worden verzonden, het etiketteren en nog veel meer. Van het gereedmaken van de producten tot het daadwerkelijke verzenden: het uitbesteden van webshop fulfillment bespaart slimme ondernemers veel waardevolle tijd en financiële middelen. Door een professionele partij in te schakelen voor webshop fulfillment, kunt u optimaal blijven doen waar u goed in bent: het ontwikkelen en verkopen van uw producten. Webwinkel fulfillment heeft dan ook niets te maken met marketing of sales, het gaat puur om de afhandeling van de orders die zijn geplaatst.

Webshop fulfillment van A tot Z

webshop fulfillment helpt drukke ondernemersBij webshop fulfillment wordt eigenlijk het gehele logistieke proces voor u uitgevoerd. Daar horen onder meer de volgende diensten bij, die volledig worden afgestemd op de behoeften van uw onderneming:

Opslag van goederen. Een pand huren voor de opslag van uw goederen is een behoorlijke kostenpost. Zeker als u niet alle ruimte volledig kunt benutten! Bij Kolibri Logistiek betaalt u echt alleen voor de ruimte die u gebruikt, en dat ook nog eens per week.

Etiketteren/labelen. Kolibri Logistiek neemt dit onderdeel van het proces graag van u over. Meestal gebeurt het etiketteren van producten ná het assemblageproces, zodat de producten de deur uit gaan zoals dat hoort. We kunnen de etiketten bijvoorbeeld ook vervangen als dat nodig is, of barcodes en actielabels toevoegen. Het uitbesteden van etiketteren is voor veel ondernemers aantrekkelijk, omdat het enorm veel tijd kan besparen.

Orderpicking. Het samenstellen van de juiste orders kost doorgaans veel tijd. Bovendien moet uw opslagruimte zo efficiënt mogelijk zijn ingericht, zodat de orders eenvoudig en snel in orde gemaakt kunnen worden. Orderpicking is een noodzakelijke en vaak intensieve klus, die door veel ondernemers graag wordt uitbesteed aan Kolibri Logistiek.

Verpakken. Uw product moet natuurlijk niet alleen goed beschermd worden verzonden, maar een verpakking moet ook de juiste uitstraling hebben. De verpakking is natuurlijk mede-bepalend voor de eerste indruk die een consument van uw product krijgt.

Verzenden. Snelle verzending zorgt ervoor dat uw klanten tevredener zijn. Wilt u dat altijd kunnen waarmaken, ongeacht hoe druk het bij u is? Dan helpt Kolibri Logistiek u graag.

Voorraadbeheer. Veel webshopeigenaren worstelen met voorraadbeheer. Het overzicht kan makkelijk verloren worden. Wanneer u het beheer van de voorraad door Kolibri Logistiek laat uitvoeren, hoeft u zich nooit af te vragen of bepaalde orders wel zijn afgeboekt, en of leveringen wel goed zijn toegevoegd. Ook de afhandeling van retouren kan volledig door ons worden uitgevoerd, als onderdeel van webwinkel fulfillment.

webshop fulfillment externe opslag

Wanneer kiezen voor uitbesteden?

Iedere webwinkel is anders. Er moeten veel vergelijkingen gemaakt worden om te bepalen of het tijd is voor het uitbesteden van de logistiek. Hoeveel pakketjes moeten er per dag worden ingepakt en verzonden? Hoeveel kosten bent u kwijt aan het pand dat u huurt, simpelweg om uw producten te kunnen opslaan? Als u graag zou willen besparen, is het uit handen geven van webshop fulfillment een prettige optie. Omdat de bespaarde kosten voor ieder bedrijf anders zullen uitpakken, is het van belang dat u van tevoren goed uitzoekt hoeveel kosten u momenteel maakt aan het logistieke proces. Neem de volgende kosten mee in uw berekening:

  • Huur of hypotheek van uw pand  
  • Werving en selectie van personeel (bijv. het plaatsen van vacatures)
  • Het personeel zelf (incl. werkgeversbijdrage, sociale lasten, vakantie- en ziektedagen en secundaire voorwaarden)
  • Aanschaf van inventaris, magazijnbenodigdheden, etiketteermachines, printers etc.
  • Administratiekosten voor de software die u gebruikt
  • De tijd die u zelf investeert in logistieke werkzaamheden (wegbrengen van pakketten etc.)

Wanneer u deze kosten optelt en deelt door het aantal zendingen, heeft u een realistisch beeld van de prijs per zending. Dit bedrag kunt u dan vergelijken met de prijs die een fulfillmentbedrijf rekent per zending. Wilt u weten hoeveel het zou kunnen kosten, als u de volledige afhandeling laat overnemen Kolibri Logistiek? Doe dan onze bespaarcheck, gewoon online!

Kolibri Logistiek: uw flexibele partner

Logistiek is een kernactiviteit, die u niet ‘zomaar’ ergens uitbesteedt. Het is belangrijk dat u kiest voor een partij die écht met u samenwerkt, of u nu twee, tien of duizend pakketjes per week verzendt. Aan Kolibri Logistiek kunt u met een gerust hart het hele proces overdragen, ook al verstuurt u slechts één pakketje per week. Wij hanteren een persoonlijke benadering en geven uw behoeften de grootste prioriteit bij het inrichten van het logistieke proces. Onze dienstverlening is voordelig en efficiënt, zonder dat u daarbij inlevert op kwaliteit. Lees meer over de voordelen van een samenwerking met Kolibri Logistiek, of vraag direct een vrijblijvende offerte aan!

Misschien ook interessant:


Een reactie op “Dropshipping

  1. Joke op

    Graag zou ik contact met u hebben om de ins en outs te bespreken van dropshipping met uw bedrijf.

    Onze site is nog in ontwikkeling

    Vriendelijke groet
    Joke Goudswaard
    0653206298

    Beantwoorden

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *