Weet u wat er in uw magazijn ligt?
Binnen de logistiek is voorraadbeheer een ondergeschoven kindje, onterecht! Voorraadbeheer is een veel voorkomend probleem, wat u als webshop eigenaar ongetwijfeld kent. Zeker bij hoge omloopsnelheden en een groot aantal SKU’s (Stock Keeping Units), kunt u het overzicht makkelijk verliezen. De vraag ‘Weet u wat er in uw magazijn ligt’ is dan ineens een logische vraag geworden die soms lastig met ‘ja’ te beantwoorden is.
U kunt zich afvragen:
- Is dat op locatie afgehaalde product wel afgeboekt?
- Is die spoedorder van vorige week wel afgeboekt uit de voorraad?
- Klopte de levering van vanochtend wel en zijn die producten toegevoegd aan de voorraad?
- In de actieweek gaven we een product weg. Die stond niet op de orderregels, zijn die producten wel afgeboekt op de voorraad?
Voorraadbeheer als specialisme
Hoe zou u het vinden wanneer u altijd inzicht heeft in betrouwbare voorraadbeheer gegevens? Hoe zou u het vinden om de zekerheid te hebben dat de opgegeven voorraad klopt met het werkelijke aantal producten in opslag ? Het mooiste? Dat kan gewoon! Met ons Warehouse Management Systeem kunnen we koppelingen maken met alle voorkomende webshop platforms. Als uw producten gebarcodeerd zijn kunnen we ze scannen. Zodoende hebben we altijd een nauwkeurig voorraadbeheer. Vul nu het offerte formulier in en vertel ons uw wensen!
Eén van de specialismen van Kolibri Logistiek is voorraadbeheer. (zie ook het artikel zorglogistiek en retourenlogistiek) Met ons Warehouse Management Systeem worden alle producten gescanned. Uw voordeel? U beschikt altijd over een 100% kloppend inzicht in uw actuele voorraden!
Hoe dat kan? De voorraad wordt bij iedere order dubbel gecontroleerd. Eerst door de orderpicker en vervolgens door de inpakker. In beide gevallen wordt gecontroleerd door middel van scanning of het product matcht met de omschrijving volgens de orderregel. Het gaat daarbij niet alleen om het type product, maar ook om het juiste aantal. Bij een 100% positieve match, wordt er een definitieve voorraadaanpassing gedaan. U heeft overigens zelf in ons klantenportaal altijd inzicht in uw voorraad alsmede de statussen van uw orders.
Daarnaast is het bij producten met een hoge omloopsnelheid vaak gewenst om tijdig te weten wanneer de voorraad slinkt. Samen met u bepalen we graag de zogenaamde kritische voorraad. Wanneer de kritische voorraad is bereikt, worden er signalen afgegeven, zodat er tijdig nieuwe producten besteld kunnen worden.
Uw voordelen:
We zetten de voordelen van het uitbesteden van voorraadbeheer bij Kolibri Logistiek graag voor u op rij:
- u beschikt over realtime informatie via het klantportaal van ons WMS
- maximale betrouwbaarheid door nauwkeurige processen zoals scanning van producten
- door notificaties hebt u geen omkijken meer naar kritische voorraden
- Door specialisatie is Kolibri Logistiek betaalbaar, efficiënt en nauwkeurig!
Het uiteindelijke resultaat? Nooit meer onduidelijkheden over de voorraad.
Value Added Logistics
Naast voorraadbeheer kan Kolibri Logistiek het gehele nog de volgende aanvullende logistieke diensten;
Dit alles in 3 specialismen;
- Webshopfulfillment
- Zorglogistiek
- Supply Chain in biologische producten
Ook iets voor u? Neem dan snel contact op! Of vul de bespaarcheck in en zie hoeveel u op uw huidige logistieke kosten kunt besparen.