E-commerce en logistieke dienstverleners


Sinds eind jaren 90 is het koopgedrag van de consument sterk verandert.  Dit heeft gevolgen voor de logistieke dienstverleners. In 2014 werd alleen al in Nederland voor bijna 14 miljard Euro online gekocht.  Dat is nog niet veel, minder dan 10% van de totale bestedingen. Maar de gevolgen voor de verkoopkanalen en de distributie zijn… Lees meer »

verpakkingstips


12 verpakkingstips voor de komende feestdagen Met het oog op de komende feestdagen geeft Kolibri Logistiek u hier een aantal verpakkingstips.  En omdat we duurzaamheid voorstaan mag u deze tips het gehele jaar door gebruiken 🙂 Sinterklaas en de Kerstman zijn onderweg. En u wilt wellicht een kado versturen naar een ver familielid. Dan is… Lees meer »

De kosten van de last mile


De Last Mile; verkoopargument of kostenpost? Verkoopargument Leveringen, helemaal voor niets, waar en wanneer we maar willen. Retouren, ook gratis. De klant die vandaag de dag via internet besteld vind het allemaal vanzelfsprekend. Als webshop eigenaar is het moeilijk  om niet met die trend mee te gaan. De last mile wordt tenslotte ook gratis aangeboden… Lees meer »

Jokjor, een nieuw mobile device


Jokjor schudt de mobiele branche op In oktober introduceerde JOKJOR zijn nieuwe mobiele creatie; de Champ.  Een geheel nieuw mobile device die van grote impact kan zijn op de sociale media zoals wij die nu kennen. Ontstaan Olav en Boudewijn hebben beiden een achtergrond in kunst en design. Zij kwamen elkaar nogal eens tegen op beurzen en… Lees meer »

Bezoek aan onoff spices! in Thailand


Kolibri Logistiek bezoekt onoff spices! in Thailand Op 19 oktober vertrokken René Gouw, directeur van Kolibri Logistiek, en zijn vrouw Saskia voor een week naar Thailand. Een spannende reis, want het goed verzorgd achterlaten van een logistiek bedrijf én drie kinderen is geen gemakkelijke zaak. Maar de uitnodiging door Onno Stienen, eigenaar van onoff spices!… Lees meer »