3 tips voor meer conversie op uw webshop


Jouw webshop meer laten opleveren?

Een webshop wil maar 1 ding; klanten. En daar heb je kijkers (traffic) voor nodig. De uitspraak “De kijkers van vandaag zijn de kopers (conversie) van morgen” gaat ook voor webshops op.  Maar hoe verhoog je nu de traffic en de conversie op je shop?

Als webshop eigenaar ben je constant aan de gang met het perfectioneren van je online winkel. Je doet je best voor betere foto’s en functies. Maar doe je ook je best voor betere teksten of betere service? Slechte teksten en met name foute spelling kunnen echte conversiekillers zijn. Ook met een goede service valt een hoop te winnen. Laten we er eens een paar nader bekijken;

1. Welkom

Een hoop webshops hebben op hun homepage met grote letters staan “Welkom op onze webshop” Doe dit niet, je komt het bij stenen winkels ook niet tegen dus waarom zou je het wel op internet doen? In een echte winkel moet je een bezoeker natuurlijk wel het gevoel geven dat hij welkom is. Op jouw webshop is dat gevoel veel moeilijker te geven maar kan wel,  geef bijvoorbeeld iedere 10e bezoeker een gadget of een kortingspercentage. Heel simpel te doen dmv van een tellertje te plaatsen en het wordt natuurlijk helemaal leuk als je de naam van de bezoeker en zijn “gewonnen” prijs laat zien. Zo zien andere bezoekers ook dat het écht is en dat het leuk is om op jouw site te komen. Hij zal zich zeer welkom voelen en gelijk zijn korting te gelde willen maken.

2. Bestelling plaatsen

Voordat een bezoeker nog maar een product goed heeft bekeken komt hij al vaak de volgende zin tegen: “Om een bestelling te kunnen plaatsen moet u zich eerst registreren” Doe dit niet, mensen komen alleen nog maar kijken wat er op jouw webshop te vinden is en willen niet eerst een vervelend formulier invullen. En als je het toch perse wil, doe het dan aan het einde van je bestelproces én pas de zin aan in bijv. “Als u vaker bij ons wilt kopen is het handig als u zich nu registreert, u hoeft dan maar éénmalig uw gegevens in te vullen en kunt voortaan simpel met een wachtwoord inloggen.” Je maakt het helemaal mooi als je de bezoeker dan ook aanbiedt om gegevens in te zien van zijn vorige bestellingen of van statussen van actuele bestellingen (Track&Trace)

3. Afleveren

Biedt je klant de keuze om aan te geven wanneer ze hun bestelling willen ontvangen.  Mensen willen lang niet altijd   binnen 24 uur hun bestelling hebben,  wél op een bepaalde dag/tijd dat ze altijd thuis zijn. En geef ze de mogelijkheid hun bestelling te laten leveren op een adres waar zeker iemand aanwezig is; werk, ouders, buren.

Handhelds leveren de track & trace statussen voor webshops

Tiijdens het bezorgingsproces registreren handheld computers de Track & Trace gegevens van uw pakketten die uit de webshop verzonden zijn

 

Stuur ook altijd een bevestiging dat de order goed is ontvangen en dat je de bestelling gaat verzenden. Zet daar gelijk de track & trace code bij zodat de ontvanger de status van zijn zending zelf kan volgen. Dit scheelt jou een hoop telefoontjes met vragen.

 

Dit zijn zomaar een paar voorbeelden. Weet jij er meer? Reageer op dit artikel!

Kolibri Logistiek  speelt met logistiek. En wij spelen op Champions League level! Wij kunnen uw gehele supply chain waarnemen vanaf het moment van het afhalen van uw producten op de plaats van productie tot aan de “last mile” naar uw klanten. Vraag hier een offerte aan!

 

René Gouw

 

Misschien ook interessant:


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *